HÍVJ! 06/309 520 320

Kedves Látogató, olvasóm!
-
Nem terveztem blogot írni, de máshová igazából nem tudom beilleszteni ezt a "jelenséget".
A jelenség sajnos létező, ennek neve, a konkurens szolgáltatók lejáratása. :(
Ilyenkor a reflex, hogy bosszankodik az ember, vagy nem foglalkozik vele, valaki ellenlépéseket kezdeményez.
Én először bosszankodva olvastam, majd átléptem rajta, de végül úgy gondoltam, hogy a saját oldalamon
megcáfolom a buta és rosszindulatú, megalapozatlan állításokat, megvédve magamat, kiállva a munkavégzésem, vállalásaim mellett! A lenti bejegyzés több kollégát is érint!
-

Sosem szerettem azt a fajta reklámozást, vagy tárgyalási technikát, hogy másokat "lehúzzak", elmarasztaljak, kiemeljem a negatív tulajdonságaikat és ezekből kovácsoljak előnyt! Nem! Egyrészt mert nem tartom etikusnak, másrészt nem vezetne sehová! Amennyiben rendelkezem velük, akkor a saját érdemeim, pozitív tulajdonságaim alapján ítéljenek meg, és vegyék igénybe miattuk szolgáltatásaimat.
-
A 35 évnyi pályafutásom alatt
, még az igen aktív klub diszkós időszakom folyamán is vállaltam esküvői felkéréseket, de valójában 2006-tól álltam rá, 2008-tól pedig megfordítva a régebbi trendet nagy többségben esküvői, céges, valamint privát rendezvényeken lépek fel, és szórványosan klubokban is.
Ennek megfelelően alakítottam ki weblapjaimat, online és offline hirdetési kampányaimat, bemutatkozó leveleimet, a marketinget.
Ugyan ez egy folyamatos munkát igénylő elfoglaltság, mindig kell rajta csiszolni! Nem lehet rossz az ösvény, amit kitapostam, mivel elég sok ötlettelen "kolléga" másolgatta, nevezzük nevén lopta el az ötleteimet, írásaimból néha szó szerint CtrlC-CtrlV-zte be magukhoz a szövegeimet. (Akit tudtam szóban figyelmeztettem, hogy
ejnye ezt nem szabad!)
Csak telefonos felszólításra távolították el a teljes szöveg azonosságú anyagokat weblapjaikról. Átfedések, kisebb koppintások még most is több oldalon fellelhetők a strukturális másolgatásuk. (De csak azért, mert én korábban írtam le ötleteimet, jól megfogalmaztam őket,
azért nem kéne lenyúlni!) 
Még  az is előfordult, hogy a saját bulimon, általam készített képet is elhelyezte a szerencsétlen a saját képgalériájába!
Nevetséges, egyben elszomorító! Ami végképpen felháborított, hogy nem egyedi esetről volt szó, nem egy emberhez köthető ez a botrányos viselkedés!
Azóta minden rendezvényemen, a helyszíni fotók között,
egy-egy képen, szinte védjegyként szerepeltetem a nevemmel feliratozott rendszámtáblát. Kénytelen vagyok rá! :( Így beazonosítható, hogy akkor, azon a helyszínen, azzal a technikával én voltam jelen.)
Nem tudok és már nem is akarok velük foglalkozni! Előbb, utóbb kiveti a szemetet magából a szakma. - Remélem!
Nyilván már többen is "esküvőztek" rajtam kívül az országban, páran már talán korábban is tették ezt rendszeresen, viszont ismereteim szerint én az első voltam, aki ezt a fajta munkát, így a mostani formájában rendszerezte, alakította ki a műsorfelépítést
, és kezdte ennek megfelelően hirdetni a komplex szolgáltatását az alkalmazott programokkal, összekötőkkel, játékokkal, kiajánló brosúrával, zenei blokkokkal!
Nem panaszkodhatok, mert igen nagy számban tisztelnek meg a párok azzal, hogy felkérnek, vegyek részt szolgáltatásaimmal az esküvőjükön! Minden megbízást én magam teljesítek, de a számokból adódóan, második, harmadik, sokadik felkérésre, amik ugyan arra a napra vonatkoznak, már csak úgy tudom vállalni, hogy jelzem a megrendelőnek, hogy már nem én, hanem egy általam ajánlott kolléga fog menni, akit én magam, személyesen mutatok be a párnak.
Megelégedéssel szoktak teljesülni ezek a megbízások is! :)
A korrektség adja meg a lehetőséget, hogy hosszútávon pályán tudjon maradni az ember! Fontos, hogy a szolgáltató ne csak felvállalja a feladatokat, hanem az adott napon azokat maradéktalanul teljesítse megbízói számára! Az ajánlat lekérések mellett, a közvetlen internetes megkeresésből jönnek össze a munkáim, valamint a legértékesebbek azok az egymás közötti vendégajánlások, akik már meghallgatták, részesei lehettek valahol, valamikor az általam nyújtott szórakoztatásnak!
-
Vannak társszolgáltatók, akiket az évek alatt megismertem, szívesen dolgozok velük és ajánlom is őket! Helyszínek, dekorosok, cateringes cégek, fotósok, videósok, szertartásvezetők és vannak olyanok is, akikkel meg nem szívesen dolgoznék többet, de ha úgy hozza a sors, akkor kénytelen az ember, mert a rendezvény sikere a fontosabb! Szándékosan nem nevezem meg azokat, akik számomra nem megfelelőek, se szóban, sem írásban!
-
A hosszas bevezetés után, pedig jöjjenek tőlem a cáfolatok, arra az írásra válaszul, amely abszurd kijelentéseket, megállapításokat sorol fel. 
Egy másik szolgáltató "kolléga" blogjában olvastam a negatív megfogalmazásokat, akit egyébként ismerek és nem is rossz a kapcsolatunk.
Lehet, hogy félre ismertem és talán
a sötét oldal eszközeit is használja céljai elérésében! Igazából lényegtelen, hogy ki írta, de az már nem, hogy miket!
-
Íme a másik blogger áltudományos, okosító eszmefuttatása dőlt betűkkel, majd alatta a cáfolataim, magyarázatom:
A forrást szövegét a magyarázatok érthetősége okán másoltam át.
Tolnai László - Dj Tony, www.bestofdisco.hu  ő irta a saját lapján a  dőlt betüs részeket.

-
"Gyakorlati útmutató esküvőre:
I. A DJ hirdetésekben sajnos szeretik a házasulandó párokat – finoman fogalmazva – megtéveszteni. A lemezlovas (DJ) nem ceremóniamester (CM) és nem is vőfély! Amikor esküvőre keres dj-t a rendezvényszervezésben kevésbé jártas leendő házaspár olykor látni, hogy a dj házigazda és ceremóniamesteri feladatokat is elvállal, hogy ő kapja meg az esküvői megrendelést. Itt három kapcsolódó, de mindenképpen különböző szakmáról és feladatról beszélünk."
-
A fenti mondatok önmagukban kimerítik a hitelrontás tényét, vádaskodást,
rossz hír keltését! :( Az állítást, valószínűleg ismeretek hiányában és némi gonoszságal írta le TL. A Dj, valóban, alapjába véve zeneszolgáltató, de néhány dologtól eltekintve maximálisan lehet egyben ceremóniamester is!  A ceremóniamesterségnek vannak olyan részei, amit már a bemutatkozómban leírok egyértelműen, hogy nem a népies formában, hanem modern ceremóniamesterként fogom össze és vezetem le az estét az összes fontos állomásával! Kikérést, felvonulást, templomba kísérést nem vállalok, mint ahogy kizárólag ceremóniamesteri megbízatást sem. Privát véleményem, hogy indokolatlanul magasnak tartom a CM díjakat, nekem évek alatt kialakult, hogy a CM feladatok a műsorom részévé váltak, nem számolok érte plusz költséget! Érthető módon a CM-ek ennek nem örülnek, mert Ők nem képesek fordítva ugyan azt vállalni, mint én is és még néhány kollégám, ŐK valóban nem Dj-k és nem rendelkeznek technikai háttérrel, sem a szükséges ismeretekkel, jogi kerettekkel, stb. Nyílván ez fáj nekik! Ne legyen félreértés, vannak közöttük számomra is szimpatikus, nagyon kellemes megjelenésű, humoros, felkészült igazi szakemberek! Voltak olyanok akikkel közösen szórakoztattunk és máskor is szívesen dolgoznék velük, ha a megrendelőnek az elképzelése az, hogy legyen még egy személy, aki csak kizárólag CM! 
Az esküvők az ünnepelt párokról szólnak, nem a fellépőkről, persze megvannak azok a pillanatok, amikor a figyelem rájuk összpontosul.
Szürke eminenciás feladatnak könyvelem el a CM munkát, nem kell "gerjedni" a szájuknak, amikor arra nincs szükség, csak, hogy bizonyítsák mennyire fontos részei a bulinak! Szerintem egy estén max. 15-16 CM megszólalás szükséges, hol rövidebben, hol egy kicsit hosszabban. (Később ezt pontokba szedem!) Ők is elakarják és el is adják magukat, de tudomásul kell venniük, hogy erre más is képes! Én még nem hallottam CM iskoláról, vizsgáról, külön engedélyről, bíráló testületről, aki kijelenti, hogy innentől TE vagy a CM, ellentétben a DJ-kkel és vizsgafeltételeikről!
Nyilván kell valamiféle jó ízlés, önkontroll, beszédkészség, tájékozottság a CM tevékenység színvonalas ellátásához is...
Azok a párok akik eddig megrendeltek, az Ő
utólagos egyetértésükkel mondhatom azt el magamról, hogy ár, érték arányában, azokkal a professzionális hang és fénytechnikai berendezésekkel, időkorlát nélküli dj műsorommal, zeneszolgáltatással, szertartás hangosítással és a CM feladatok ellátásával, ugyan a konkurens szolgáltatók többségénél magasabb áron fogadok el megbízásokat, de megéri a megrendelőimnek és így összességében igen kedvező áron dolgozok! Az összköltséget közösen alakítjuk ki, én a technika mennyiségével tudom szabályozni egy bizonyos fokig a végösszeget!
A pároknak a megfelelő szolgáltató kiválasztása "zsákba macska", ehhez kell a személyes találkozó, előtte kulturált,
érthető, tartalmas tájékoztató, hiteles, kontrollálható referencia, folyamatos elérhetőség, segédanyagokkal a weblapok, stb. Amennyiben szimpatikus, megnyerő modorú, ápolt, elfogadható külsejű a szolgáltató, akkor számos információ átadásával, életszerű bemutatkozással, elmesélve a műsor felépítést, idézve szövegeket, bemutatva a munkáját, nos ezekkel lehet segíteni a megrendelőket a helyes döntésben, a számukra legalkalmasabb szolgáltató kiválasztásában. Szerencse is kell a megrendelésekhez, de elegendő idő ráfordításával, alkalmazkodó képességgel, empátiával, nem utolsó sorban szakmai rutinnal kell rendelkezni és ezek adják a sikerhez a kulcsot!

"Tévedésen alapul azoknak a djknek az állításuk, akik kettő az egyben vállalnak Mondok néhány nagyon egyszerű példát:
1. Megérkezik a násznép az étterembe és a ceremóniamester beterelgeti őket a kapuból az udvaron át, és amikor az ifjú pár az ajtóba lép ki indítja el a bevonuló zenét? Az esküvői dj, aki a pultba áll, ugye?"
-
Nem, nem! Nálam nem így működik! :) Sokszor a polgári szertartáshoz kijön a helyszínre az anyakönyvezető, vagy szertartásvezető. Ott is a vendégek érkezésekor már mindenkit kész állapot fogad, halk zenével. (Az első CM megszólalás) Mikrofonon át köszöntöm őket és megkérem, hogy fogyasszanak a kihelyezett frissítőkből, szendvicsekből. (Második CM megszólalás) Néhány perc múlva megkérem őket, hogy foglaljanak helyet, mert nemsokára kezdődik a szertartás.
A párral korában összeválogatott zenéket bejátszom az alkalmas pillanatokban. A szertartás végén (harmadik CM megszólalás) megkérem a vendégeket, hogy gratuláljanak az ifjú házasoknak, a gratuláció után pedig sorakozzanak fel az érintett hölgyek a csokor dobásra, az urak pedig a harisnyakötő elkapására. (Negyedik CM megszólalás)
Kérem a vendégeket, hogy a jelenlévő fotós irányításával álljanak össze a különböző formációkban és helyeken a képek készítése érdekében, egyben megkérem őket, hogy a fotózkodás után fáradjanak be a vacsoraterembe. Én előre megyek és elindítok a vacsorához illő halk, háttérzenét a termben. Amíg a technikusaim összeszedik a szertartás hangosításához szükséges eszközeimet, én a terem bejáratánál állva a teremfőnökkel együtt segítek az érkezőknek az ülőhelyek megtalálásában, elfoglalásában. A kijelölt helyekre való odatalálást eléggé egyértelművé teszi egy táblán található vendég asztal számozott, feliratozott ábrája, valamint az asztalokra elhelyezett ültető kártyák.
Nem kell fontoskodni és fogyatékosnak tekinteni a meghívottakat! :)
A forgatókönyv összeállításakor a párral mindent előre egyeztetek, szükség esetén pedig rugalmasan igazodunk az adott helyzetekhez!
Tehát le van beszélve az ünnepeltekkel, hogy ők fognak utoljára belépni a terembe, de csak akkor, amikor a bennlévő vendégeket már megkérem, hogy álljanak fel (ötödik CM megszólalás) mert érkezik az ifjú pár, megfelelő tisztelettel köszöntsük őket. Erre van egy speciálisan kevert bevonuló zeném.
Miután a főasztalhoz érnek én is oda állok eléjük és a közönség felé fordulva köszöntöm őket, bemutatkozok, hogy ki vagyok, milyen feladatokat fogok ellátni.
A technikusaim ez idő alatt már végeztek a szertartás technikai berendezésének bontásával és közülük az egyik a beszédem alatt, megfelelő szintre állítja a zene hangerejét, hogy minden tisztán érthető legyen. Folytatva a (hatodik CM megszólalás) megkérem a vőlegényt, hogy köszöntse Ő is a vendégeit, majd ha szeretnének akkor a szülők is. (Hetedik CM megszólalásként) kérdezem a vendégeket, hogy közülük lenne e olyan, aki szintén mondana néhány mondatot a pár köszöntéseként, ha igen viszem a mobil, vezeték nélküli mikrofont számukra. (nyolcadik CM megszólalás) "Felszólítom" a vendégeket, mivel igen praktikus időpontnak tartjuk azt a néhány percet, míg a vacsora
tálalásra kerül, hogy előtte köszöntsék ajándékaikkal, borítékokkal a fiatalokat, annak mérlegelésével, figyelembevételével, hogy lesz éjfél körül menyasszonytánc is!
Így nem lesznek a vendégek zavarban, tudják, hogy mikor és milyen lehetőségük van megajándékozni a párt, nem kell külön érdeklődni, hogy mikor illik, hogy szokták...
(Kilencedik CM megszólalás) A vacsorához jó étvágyat kívánok, tájékoztatom a vendégeket, hogy tányér, tálszervizes, vagy svédasztalos lesz a kiszolgálás.
A vacsora alatt a legnagyobb világslágereket szólaltatom meg mindenki örömére, kellemes és élvezhető hangerővel! - Frank Sinatra, Michael Buble, Sade, George Benson, stb.
A vacsora után (
tizedik CM megszólalás) bejelentem ha lesz egy esetleges vetítést - slide show, vagy rögtön a pár által bemutatott esküvői buli nyitó táncát.
A nyitótánc után, egészen a tortáig műsorvezető DJ-ként konferálok, szórakoztatok, remélhetőleg humoros összekötő szövegekkel, a közönséggel kapcsolatot tartva!
-
"2.
 Az esküvői tortához a ceremóniamester vagy vőfély bemegy a konyhába, ő maga lekapcsolja a villanyt az étteremben és betolja a tortát, illetve elindítja a torta zenét!"
-
Ez aztán igazán buta állítás és még kérdésnek is gyenge lenne! Kérem egy rendezvény helyszínen alap esetben szakemberek tartózkodnak: Teremfőnök, szakképzett felszolgálók, vendéglátósok, konyhafőnök, kisegítő személyzet! Ugyan van végzettségem és még egészségügyi könyvem is, de még véletlenül se tenném be a lábam a konyhára, raktárakba, a nyilvánosság elől elzárt területekre! Nekem nincs ott dolgom, ki van jelölve az én helyem. (A nagy CM vakításokhoz tartozik, hogy "majd én bemegyek a konyhára, megsürgetem ezt meg azt"  Mindenki tisztában van a feladatával, kompetenciájával!
Ez persze nem zárja ki az együttműködést, idő szinkronizálást, a sikeres esküvő lebonyolítás érdekében.
A műsorom alatt bőségesen van alkalmam kommunikálni a megbízóimmal és a személyzettel is!
Tájékoztatom a teremfőnököt, hogy kb. mikorra tervezzük a tortát és hogy melyik zeneszám után érkezhet a torta. Igen, a személyzet fogja betolni az esküvői tortát és hozzák be a többit is, ha létszám indokolttá teszi! Előtte megkérdezem, hogy az előkészítéshez nekik mennyi időre lesz szükségük.
Amikor eljön az ideje ( tizenegyedik CM megszólalással) bejelentem a tortát, majd a tűzijáték, vagy gyertya elhamvadása után, mikrofonon keresztül megkérem, hogy kapcsolják fel a terem világítását és én a saját fényberendezéseimet rádiós vezérlővel kikapcsolom, leszabályozom. Elmondom a közönségnek, hogy elérkezett a pár az első közös munkájához, ki kell vágniuk egy szeletet a tortából, majd elsőként, immáron a feleség keze által jut az első falat a férje szájába... általam konferált, megfelelő körített mondatok mellett. Ilyenkor szoktam megkérni a vendéglátóinkat, hogy szakszerűen adagolják ki a süteményt a vendégek között, a násznép pedig fáradjon a tortához és válasszon a számára megfelelő ízesítésű süteményből. A torta fogyasztása alatt szintén, mint a vacsora alatt, halk, kellemes, de a torta jellegénél fogva ekkor klasszikus, keringő zenéket játszok be. Amíg a közönség elfogyasztja az édességet, dohányoznak, beszélgetnek, a nagy pörgés, megváltozott fényviszonyok után és a lecsendesedett zene miatt is kissé leülne a hangulat. Ezt nem szabad így hagyni, ezért ekkor helyet kap az első játék. Az esküvő nem játszóház és a játékot sem önmagáért kell megvalósítani, hanem, hogy betöltse a szerepét, vagyis a figyelmet ismét a párra tudjam irányítani vele, újból összekovácsolni a meghívottakat. 

3." Az esküvőn népszerű játékoknál a ceremóniamester vagy vőfély vezeti a játékot és közben szaladgál a táncparkett és a dj pult között?"
-
Miért is kéne szaladgálni bárhová? :) Még a torta fogyasztása alatt, amikor halk háttér zene szórakoztatja a közönséget, akkor berendezem a táncparkettet (3 szék!) és a felszolgálóktól kért tálcával, rajta a 20 db feles pohárral. (12. CM megszólalás) Tájékoztatom a vendégeket, hogy eljött az idő egy kis játékra, aminek résztvevői az ifjú házaspár lesz. Kérdéseket teszek fel nekik és a cipőjük felemelésével adnak válaszokat. Lényegesnek tartom, hogy olyan kérdéseket tegyek fel, amikkel sem a játékosokat, sem a jelenlévőket nem hozom zavarba, ugyanakkor szórakoztató is! Én a pult mögött állva, mikrofonba konferálok, alatta megfelelő zenét játszok be, hogy ne legyen olyan száraz a játék, ettől is oldottabb a hangulat. Amikor a játéknak vége, (13. cm megszólalás) menyasszonyrablás helyett a vőlegénynek szoktam egy rövid, nem "bugris", hanem a kedvességen alapuló, pozitív kicsengésű feladatot adni, sok nevetés mellett.

"4. A menyecske- vagy menyasszonytánc levezetésénél a ceremóniamester vagy vőfély jön a fazékkal, üsttel és kikiáltja, hogy: Eladó a menyasszony! Ezután a dj elindítja az általában mulatós zene blokkot."
-
A fazék jön magától, mert lábas! :) Tehát én nem jövök semmilyen edénnyel, hanem itt is a felszolgálók segítségét kértem, még a süti fogyasztása közben, hogy készítsenek elő egy valamilyen edényt, fakanalat, terítőt. A hűtlen kezelés elkerülése érdekében a vőlegényt, vagy annak tanúját kérem, hogy vegye kézbe az edényt. :)
(14. CM megszólalás) Felvezetem a menyasszony táncot némi indoklással, ismertetővel, majd odaillő zenékkel és bátorításokkal megvalósítjuk az est egyik, várt, fontos műsorszámát. Amíg a pár elmegy átöltözni, hasonló zenékkel folytatom az összeállításomat, ha azt igénylik (nem sok, ismert mulatós zenékkel)
Visszatért a pár, megtapsoltatom a ruhát váltott menyecskét, új embert és (15. CM megszólalásként) bejelentem az éjfél utáni vacsorát, amikor is a buli , táncolás megy tovább, de opcionálisan, közben, aki akar az étkezhet. (16. CM megszólalás) csak akkor van esetleg, ha leülne a hangulat és újból szükséges játszani. Ilyenkor levezetem
a hintó mese nevű játékot. Igazából elég ritkán kerül rá sor, mert "pörög a közönség" táncolnak, buliznak, ilyenkor kár lenne megtörni a hangulatot, csak azért, hogy játszunk! A rendezvény végén, mint dj és egyben cm búcsúzom el a vendégektől, megköszönve az összes résztvevő szolgáltató, és házigazda, személyzet munkáját.  

"5. A ceremóniamester vagy vőfély folyamatosan kommunikál az esküvőn a szolgáltatókkal: vendéglátás, fotós, videós illetve házigazdaként a vendégeknek ad hasznos segítséget a helyszínnel kapcsolatban (terasz kijárat, mosdók stb.) "
-
Mint említettem, a násznép nem csökkent képességű emberek gyülekezete! Tudják, hogy ahol bejöttek, ott többnyire ki is lehet menni, nincs rejtegetve, látják. Mosdót is az első fél órában mindenki felfedezi magának, esetleg kérdez asztaltársától, vagy a teremben tartózkodó személyzettől. Nem fogom kikísérni, mert nincs rá szükség!
A kollégákkal még a szertartás előtt, vacsora közben a szolgáltatói asztal mellett meg tudjuk beszélni a fontosabb, felmerülő kérdéseket, eseménysorokat.
Gond nélkül tehetnek fel kérdéseket, amikben tudok segítek, mászkálás nélkül. Feltételezve, hogy a többi szolgáltató is profi, meg lehet bennük bízni, tudják a dolgukat! A Dj, aki egyben ceremóniamester is, az én vagyok, de nem esküvőszervező, az valóban más
, komplex feladatkör!

"Ugye már belátjátok, hogy a CM ez egy külön embert kívánó komoly feladat?
Azt gondolom, ha az esküvőre szánt keretösszegbe mégsem fér bele egy ceremóniamester vagy vőfély, akkor is legyen jelen egy csak ezekkel a feladatokkal foglalkozó személy, aki a kezdetektől a befejezésig házigazdája tud lenni az esküvőnek."
-
A leírtakból remélem mindenki számára világos, hogy ezt profi módon, elegáns könnyedséggel, háttérmunkaként is egy személyben el lehet végezni!
Eddig a megrendelőim nem panaszkodtak, hanem megköszönték, hogy korrektül teljesítettem ezt a szerepvállalást is és így képzelték el ők is. Modern CM, rímek, túlszerepelés nélküli irányítással, szórakoztatással, - max. 16 CM megszólalással! :)
A keretösszegbe így több minden belefér, mert a szükséges, elvárt dolgokat egy ember végzi el! Dj+CM!
Ár-érték aránya miatt valóban kedvelik ezt a fajta összevont szolgáltatás típust a párok!
Egy belépő színvonalú DJ és hasonlóan kezdő árú CM költsége együtt jóval többe kerül, mint az én komplex szolgáltatásaim!
Javasolni szoktam, hogy egyedül, színvonalasan megtudom oldani teljes egészében a felsorolt feladatokat, de szívesen dolgozok más CM-el is, ha az az elképzelés!
-
Ezt a 2 az 1-ben szolgáltatást  általánosságban azok kritizálják, akiknek még a dj műsorvezetés is gondot okozna.  Ez esküvő, nem egy hétvégi klub, bár szerintem az ilyen tudás szint  még oda is kevés lenne, hát még a vegyes korosztályú és ízlésű embereket megszólítani a rendezvény alatt és őket udvariasan, különböző cselekvésekre bírni.
Nyilvánvalóan ehhez kell a több éves gyakorlat - rutin, retorikai képesség, megfelelő orgánum, testre szabott, alkalomhoz illő megfogalmazások, emberismeret, kulturáltság, önkontroll, arányérzék, fellépés és megjelenés.
-
Az írásom végéhez közeledve, azt meg kell még említeni, hogy kétségtelenül léteznek olyan DJ-k, akik mások hirdetésén felbátorodva kinevezik magukat is ceremóniamesternek, pedig totálisan alkalmatlanok rá, beszédtechnikájuk gyalázatos, szókincsük sekélyes, nincsenek tisztába a feladatokkal, esküvői hagyományokkal! Talán ezek az emberek miatt vetül ránk is rossz fény, akik néhányan valóban eleget tudunk tenni vállalásainknak! Őket mi sem kedveljük, mivel rontják a hitelünket, általánosítás áldozataivá válhatunk az értékelhetetlen szolgáltatásaik miatt!
Vigyázat! A Dj és egyben ceremóniamester szolgáltatást kóklerek hamisítják!!! :))) 
-
Miért választ a megrendelő több szolgáltatást is egyedül végző dj-t esküvőjére?
Egy ember írányításával összehangoltabb az esemény, mint kettővel! Nem kell egymás szokásaira figyelni.
Kedvezőbb az ár, mint két külön szolgáltatóét összeadva! (Kevesebb a "gond" is velük!) 
Minőségében, lendületes ütemezésben, pedig ugyan azt, vagy még jobbat kaphat így a megrendelői pár!  
Tegyük fel, hogy a két különböző márkájú autó azonos minőségű, megegyező alap paraméterekkel rendelkeznek.
Közülük logikusan mindenki azt fogja választani, ami tetszetősebb küllemben, szimpatikusabb számára, amiben több az extra, kényelem, még akkor is, ha bizonyos esetekben, egy kicsit többet kell érte fizetni! :)
Remélem, hogy sikerült megadnom az összes, homályos kérdésre a válaszokat!
Üdvözlettel Papp László Richárd - Dj Richie, ja és CM is! :)

-
ui. Szolgáltatók között a vélemények különbözhetnek, de a saját tapasztalataim leszűrése mellett, részemre továbbra is a megrendelői vélemények, visszaigazolások, amiket relevánsnak tartok!